RG-Economic

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Pengaruh Pelatihan dan Kompensasi Terhadap Motivasi Kerja Karyawan Pada PT. Bank Riau Konvensional Kota Pekanbaru
    (2012-12-07) Samsir
    Tujuan dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui deskripsi Pelatihan, Kompensasi, dan Motivasi Kerja serta Pengaruh Pelatihan dan Kompensasi terhadap Motivasi Kerja Karyawan baik secara parsial maupun secara simultan. Penehtian ini dilakukan pada PT. Bank Riau Konvensional Pekanbaru. Desain penelitian ini adalah bersifat deskriptif dan verifikatif dengan metode explanatory survey. Dimana responden dari penelitian ini adalah karyawan yang telah mendapat pelatihan. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara dan penyebaran kuesioner kepada 61 responden. Analisis data dan pengujian hipotesis menggunakan Regresi Linear Berganda. Hasil penelitian dan pengujian hipotesis mcnunjukkan bahwa: (1) pelatihan berpengaruh signifikan dan positif terhadap motivasi kerja. (2) kompensasi berpengaruh signifikan dan positif terhadap motivasi kerja karyawan,. (3) pelatihan dan kompensasi secara bersama-sama berpengaruh signifikan dan positif terhadap motivasi kerja karyawan.
  • Item
    Pengaruh Perilaku Konsumen dan Kelompok Referensi terhadap Keputusan Menabung Nasabah serta Bentukan Brand Image pada PT.Bank Riau Cabang Utama Pekanbaru.
    (2012-12-03) Furwanti Alwie, Alvi
    The research is conducted at main branch office ofPT. BankRiau and aims to investigate the consumer behaviour in banking industry, to look for reference group, which has influence on banking consumer's behavioural activity and to investigate what kind of attributes, those are influential informing brand image at main branch office ofPT. BankRiau. Data analy.sis in this research is done by taking Fishbein Model and Linier Multiple Regression to know influence of consumer behaviour, and then continued with Fishbein Extended in measuring influence of reference group on that consutner behaviour and doing attribute effectiveness test with Cohrain Model. The research result shows that main factor in providing sen'ice, which influence consumer behaviour is assurance and other factors are responsiveness, reliability, empathy, and tangibles, while for reference group in deciding to save, re.spondents are influenced by variable offamily and friend, which trend prefer to follow family's .suggestion than friend's one. Next, Attribute Ejfectivene.ss Test shows that main attributes, which forms brand image and influence customer decision's on saving consist of comfort of M'aiting room, location, security) and sen'ice, and once those factors identified, re.search object can decide strategy that give more attention on maintaining main attribute