DSpace Repository

RELATIONSHIP BETWEEN LANGUAGE LEARNING STRATEGIES USED BY PEKANBARU SENIORI HIGH SCHOOL STUDENTS AND THEIR SOCIAL ECONOMICS, ACADEMIC AND SITUATIONAL FACTORS

Show simple item record

dc.contributor.author Ras, Fakhri
dc.date.accessioned 2014-01-27T07:38:01Z
dc.date.available 2014-01-27T07:38:01Z
dc.date.issued 2014-01-27
dc.identifier.issn 985-6792
dc.identifier.other wahyu sari yeni
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5348
dc.description.abstract Kajian ini memperihalkan satu kajian awal yang direka bentuk: a) untuk mengenal pasti jenis-jenis strategi pembelajaran Bahasa Inggeris, yang digunakan oleh pelajar-pelajar Sekolah Menengah di Pekanbaru, b) untuk melihat perbezaan antara penggunaan strategi pembelajaran bahasa yang digunakan antara pelajar lelaki dengan pelajar perempuan, dan c) untuk melihat perkaitan antara penggunaan strategi pembelajaran bahasa dengan kejayaan pembelajaran bahasa pelajar berdasarkan dapatan kajian. Data kajian dikurnpul dengan menggunakan soal selidik SILL (Oxford 1990). Subjek kajian terdiri daripada 400 orang pelajar sekolah menengah di Pekanbaru, Riau, Indonesia Ujian korelasi Pearson telah dijalankan ke atas data soal selidik bagi menentukan hubungan antara penggunaan strategi pembelajaran bahasa dengan pencapaian bahasa pelajar. Dapatan kajian menunjukkan terdapat hubungan yang positifantara penggunaan strategi pembelajaran bahasa dengan kejayaan pembelajaran bahasa pelajar. Pelajar yang Berjaya (iaitu berpencapaian tinggi) menggunakan lebih banyak strategi pembelajaran bahasa berbanding dengan pelajar yang kurang berjaya (iaitu berpencapaian rendah). en_US
dc.description.provenance Submitted by wahyu sari yeni (ayoe32@ymail.com) on 2014-01-27T07:38:01Z No. of bitstreams: 3 Cover.pdf: 1226660 bytes, checksum: 0b13c30512973d927c3ee3adc3acaa24 (MD5) Daftar Isi.pdf: 1569541 bytes, checksum: c0fade80d86cce9bae1efa6b0b45d0b3 (MD5) Artikel.pdf: 4304708 bytes, checksum: 78215743ecc800ff7182b652f24f8079 (MD5) en
dc.description.provenance Made available in DSpace on 2014-01-27T07:38:01Z (GMT). No. of bitstreams: 3 Cover.pdf: 1226660 bytes, checksum: 0b13c30512973d927c3ee3adc3acaa24 (MD5) Daftar Isi.pdf: 1569541 bytes, checksum: c0fade80d86cce9bae1efa6b0b45d0b3 (MD5) Artikel.pdf: 4304708 bytes, checksum: 78215743ecc800ff7182b652f24f8079 (MD5) en
dc.description.sponsorship UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA en_US
dc.language.iso en en_US
dc.title RELATIONSHIP BETWEEN LANGUAGE LEARNING STRATEGIES USED BY PEKANBARU SENIORI HIGH SCHOOL STUDENTS AND THEIR SOCIAL ECONOMICS, ACADEMIC AND SITUATIONAL FACTORS en_US
dc.type UR-Scientific Work Lecturer en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account