Browsing by Author "Yuliarni"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Formulasi Produk Kukis Berbahan Baku Pati Sagu Dengan Kombinasi Modified Cassava Flour (Mocal)(2015-07-08) YuliarniBahan dasar pembuatan kukis adalah tepung terigu dan dapat disubtitusi dengan penggunaan tepung sagu dan Modified Cassava Flour (MOCAL). Tujuannya untuk memperoleh kukis dengan kandungan gizi yang baik dan secara tidak langsung mengurangi ketergantungan terhadap tepung terigu yang merupakan produk impor. Tepung sagu adalah butiran atau tepung yang diperoleh dari teras batang pohon sagu atau rumbia (Metroxylon sago Rottb.). Penilaian dari aspek nilai gizi, tepimg sagu mempunyai kelebihan dibanding tepung dari tanaman umbi atau serelia yaitu mengandimg pati tidak tercema yang penting bagi kesehatan pencemaan. Pemanfaatan MOCAL dapat digunakan sebagai bahan baku dalam pembuatan mi, bakeri, kukis, nastar, kastengel, kue bronis, dan kue kukus dengan campuran tepungnya hingga 80%. Penggunaan MOCAL dapat diaplikasikan pada produk yang umumnya berbahan baku tepung beras atau tepung terigu dengan ditambah tapioka. Akan tetapi, pemanfaatan pati sagu dengan kombinasi bahan baku MOCAL dalam produk olahan kukis belum ditelitiItem Penerapan Model Pembelajaran Berdasarkan Masalah Untuk Meningkatkan HASIL BELAJAR Matematika Siswa Kelas IV SD Negeri 67 Pekanbaru(2012-11-21) YuliarniPENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN BERDASARKAN MASALAH UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS IV SD NEGERI 67 PEKANBARU Oleh Yuliarni1, Syahrilfuddin2, Hamizi3 Abstract Problems in learning in students is less passionate about mathematics, resulting in students' mathematics learning outcomes to be low. This study aims to improve students' mathematics learning outcomes via Problem Based Instruction model application. Data obtained from quantitative data with the formulation of the problem "What is Problem Based Instruction model application can improve learning outcomes B math student fourth grade elementary school 67 Pekanbaru?. Quantitative data such as test student understanding through the end of the cycle repeats. The mean score on the basis of 66.52, the average cycle increased to 86.09, and on the second cycle increased to 88.15. On the basis of classical completeness score of students was 36.36%, the first cycle of classical completeness students increased 39.4 points from the base score is 75.76% and the second cycle increased 18.19 points from the first cycle is 93.95. besides an increase in the activities of teachers and students from cycle I to cycle II, all teachers in the first cycle increased 7.5 points from the second cycle of 75% increased 82.5%, and increased student activity 13.89 points from the first cycle ie 69.44% increase in cycle II 83.33%. From the results of this study concluded that the implementation of Problem Based Instruction models can improve learning outcomes B math student fourth grade elementary school 67 Pekanbaru.