Browsing by Author "Marzuki"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Penerapan Modelpembelajaran Kooperatif Tipe Stad Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas Iv Sdn 001 Langgam Kecamatan Langgam Kabupaten Pelalawan Tahun Pelajaran 2011/2012(2013-02-23) MarzukiThis research intent to increase mathematics result student class IV. SDN 001 Langgam, Pelalawan School Year 2011 / 2012 on fractions subject material. Subject in this research is student class IV. SDN 001 Langgam, 2011 / 2012 total 22 persons. There is characteristic even subject this research is have to usufruct adverse studying and gets active reducing behavior in following learning. Research can categorized into observational action brazes. Observational activity job series on each that cycle component, amongst those: Action plan, Action performing, Watch, and Reflection. Observational instrument consisting of learning peripheral (syllabus, RPP, and LKS). Data’s loading instrument be essay to usufruct studying and watch sheet. Data collecting tech as yielding as studying is gotten through essays (I. Daily dry run (I. UH) and Daily Dry Run II. (UH II.)). Analysis is data did by analysis descriptive. Hereafter, analysis’ data usufructs to study deep observational it points on curriculum 2004 namely analysis by use of Minimum thoroughness Criterions (KKM) namely 65. By use of KKM, therefore score therefore in yielding researcher studies student that analyzed will do reach KKM or not. Result observation to prove that learning model implement cooperative type STAD can increase mathematics studying result student brazes IV. SDN 001 in Year 2011 / 2012. This evident of marks sense Minimum thoroughness Criterion step-up, namely of basic score as big as 53,2%, as 71,8 % on I. daily dry run Thus gets to be said that exists KKM's step-up by student as big as 18,6%Item PERBAIKAN PENGAJARAN SPEAKING DAN WRITING (PRODUCTIVE SKILLS) UNTUK MAHASISWA DI LINGKUNGAN UNIVERSITAS RIAU(2014-01-28) Marzuki; Syarfi, Mohammad; Ras, FakhriLulusan Universitas Riau yang kurang mampu bersaing di lapangan kerja perusahaan asing disebabkan oleh sangat minimnya kemampuan menggunakan bahasa Inggris (speaking dan writing). Kedua kernampuan menggunakan bahasa tersebut sangat diperlukan dalam proses penerimaan tenaga kerja - penulisan lamaran kerja dalam bahasa Inggris - kemudian diikuti oleh wawancara. HaI ini yang perlu mendapat perhatian pengajaran speaking dan writing ini adalah materi yang akan diajarkan benar-benar terkait dengan dunia kerja. Oleh karena itu salah satu tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan kemampuan penggunaan bahasa Inggis (speaking dan writing) mahasiswa Universitas Riau yang ditopang oleh structure, reading, dan vocabulary. Dari penelitian yang dilakukan didapati 1) kemampuan speaking subjek penelitian meningkat satu tingkat dari kelompok 3/4 meniadi kelompok 5/6, dan 2) kemampuan writing subjek penelitian juga mengalami hal yang hampir sama yakni dari ¾ menjadi 6/7.