SWL-Nursing
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing SWL-Nursing by Author "Zulfitri, Reni"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item INTERACTIVE MULTIMEDIA AS AN EFFECTIVE LEARNING MEDIA FOR FAMILY NURSING CARE SUBEJECT(2014-04-19) Agrina; Zulfitri, ReniThe purpose of this study is to notice the effectiveness of using interactive multimedia on family nursing care to the result of student learning by the nursing student over the program. This study was using quasy experiment design (one group pretest-posttest design). The sample of this study was the nursing students over the program in University of Riau which was including 50 respondents. The instrument was using questioner in multiple choices about family nursing care. Data analyzes both in univariate and bivariate which was using T- dependent test. The result showed that majority score of students before learning process using interactive multimedia was in score group: C (40%) and E (26%) and then after the learning process, majority score of students was in score group A (50%) and B (32%). The result concluded that the mean group before and after using interactive multimedia was different significantly (p value=0,000). The differentiation of the mean before and after using interactive multimedia was 26,3. Hopefully the interactive multimedia can be used as an alternative media in another nursing subject.Item METODE DRILLSTUDI KASUS DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR ASUHAN KEPERAWATAN KELUARGA(2014-05-19) Agrina; Zulfitri, Reni; HerlinaTujuan penelitian adalah untuk melihat peningkatan hasil akhir mahasiswa pada matakuliah keperawatan keluarga dengan menggunakan metode drill dengan studi kasus. Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas. Sampel pada penelitian ini adalah mahasiswa program studi ilmu keperawatan Universitas Riau berjumlah 69 orang yang diambil secara total sampling. Penelitian ini dilakukan dengan 2 siklus yang masing-masing siklus terdiri dari 4 langkah yaitu tahapan perencanaan, tindakan, observasi, dan refleksi. Data dianalisa dengan analisa univariat secara deskroptif , Hasil penelitian menunjukkal 66 responden (95'7%) Mendapatkan hasil sangat baik dalam melakukin proses asuhan keperawatan keluarga, dan 3 responden (4,3% 0 mendapatkan hasil baik. Nilai akhir untuk mata kuliah keperawatan keluarga menunjukkan 26 Responden (37.7%) mendapatnilai A (sangat baik), 42 responden (60,9%) mendapat nilai B (baik), dan 1 responden (1.4%) mendapat nilai C (cukup). Hasil penelitiin ini perlu dilakukan pada matakuliah yang lain dan pada responden yang lain