DSpace Repository

KRANGKA KERJA PEMBANGUNAN KEMAHIRAN METAKOGNITIF DALAM BILIK DARJAH

Show simple item record

dc.contributor.author Rahman, Saemah
dc.date.accessioned 2014-06-26T02:16:28Z
dc.date.available 2014-06-26T02:16:28Z
dc.date.issued 2014-06-26
dc.identifier.isbn 078-602-19531-0-5
dc.identifier.other wahyu sari yeni
dc.identifier.uri http://repository.unri.ac.id/xmlui/handle/123456789/6409
dc.description.abstract Kemahiran metakognitif memainkan peranan yang penting dalam proses pembelajaran pelajar. Dapatan kajian lepas mencadangkan bahawa pelajar yang mempunyai kemahiran metakognitif yang tinggi akan dapat mengurus, mengawal dan bertanggungjawab ke atas proses pembelajarannya sendiri. Ciri ini penting untuk membangunkan pelajar terutamanya dalam pembentukan karekter pelajar dalam persekitaran pembelajaran yang semakin mencabar sekarang. Kertas ini membincangkan satu kerangka kerja yang mencadangkan bagaimana kemahiran metakognitif pelajar dapat dibangunkan dalam bilik darjah. Kerangka kerja ini akan menjelaskan bagaimana tiga elemen penting dalam strategi pengajaran yang telah dikenal pasti iaitu meta-tumpuan, meta-pemahaman dan refleksi metakognitif dapat disebatikan dalam pengajaran untuk membangunkan kemahiran metakognitif pelajar. en_US
dc.description.provenance Submitted by wahyu sari yeni (ayoe32@ymail.com) on 2014-06-26T02:16:28Z No. of bitstreams: 1 20.pdf: 61155 bytes, checksum: 77c899872c54951dbea0475c652a0ca2 (MD5) en
dc.description.provenance Made available in DSpace on 2014-06-26T02:16:28Z (GMT). No. of bitstreams: 1 20.pdf: 61155 bytes, checksum: 77c899872c54951dbea0475c652a0ca2 (MD5) en
dc.description.sponsorship Seminar Pendidikan Serantau 2011 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.title KRANGKA KERJA PEMBANGUNAN KEMAHIRAN METAKOGNITIF DALAM BILIK DARJAH en_US
dc.type UR-Proceedings en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account