Researchers aim to improve students' mathematics learning outcomes through
pembelajran Realistic Mathematics in grade IV A SDN 69 Pekanbaru school year
2012/2013. This research method is Classroom Action Research ...
Penerapan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas IIIB SD Negeri 111 Pekanbaru
Rini Andriani1, Syahrilfuddin2, Neni Hermita3
Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Fakultas ...
The problem in this study was low grade mathematics learning outcomes VB
SDN 54 Pekanbaru. In this thesis presented observations of teacher activity,
student activity and student learning outcomes through ...
Penerapan Pendekatan Pendidikan Matematika Relistik untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas II Sekolah Dasar Negeri 111 Pekanbaru
Mujiati1, Syahrilfuddin2, Zulkifli3.
Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Fakultas ...
PENERAPAN STRATEGI DIRECTED READING THINKING ACTIVITY (DRTA) UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MEMAHAMI TEKS PADA SISWA KELAS IV SD NEGERI 113 PEKANBARU
Oleh
Gustina Wirahati1, Otang Kurniaman2, Gustimal Witri3
Abstract
Tipe ...
Penerapan Strategi Pembelajaran Contextual Teaching and Learning ( CTL ) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPS Siswa Kelas IV
SDN 77 Sebangar Duri
Dora Ficilia, Eddy Noviana, Munjiatun
dora_ficilia04@yahoo.co.id, ...
PENERAPAN STRATEGI PEMBELAJARAN CRITICAL INCIDENT
DAPAT MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA SISWA KELAS IV SD
NEGERI 032 PULAU LAWAS KECAMATAN BANGKINANG SEBERANG
TAHUN PELAJARAN 2011/2012.
Yulia Zulmi. D1 Damanhuri Daud2 ...
Pay attention to symptoms that occur in the fourth grade pekanbaru state 155, the low IPS student learning outcomes, the outhers are in tested to know the implementation of inqury learning. In improving learning outcomes ...
The problem in this study were teachers still use the lecture method and rarely use learning
strategies, while students mostly silent during the learning process. This makes students less active
and creative in the ...
The problem in this study were teachers still use the lecture method and rarely use learning
strategies, while students mostly silent during the learning process. This makes students less active
and creative in the ...
PENERAPAN STRATEGI PEMBELAJARAN INKUIRI UNTUK
MENINGKATKAN MOTIVASI BELAJAR SISWA PADA PELAJARAN
SEJARAH DI SMA NEGERI DHARMA PENDIDIKAN KEMPAS
KABUPATEN INDRAGIRI HILIR
Siti Mutiah
Marwoto Saiman
Kamaruddin
Email ...
Penerapan Strategi Pembelajaran Peningkatan Kemampuan Berfikir (SPPKB) untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SDN 184 Kota Pekanbaru
Juli Haryani , Mahmud Alpusari , Neni Hermita
Pendidikan Guru Sekolah ...
PENERAPAN STRATEGI PETA KONSEP UNTUK MENINGKATKAN
HASIL BELAJAR IPA SISWA KELAS III SD NEGERI 063 BUKIT KRATAI.
DISUSUN OLEH
SUNARTI
Drs. Damanhuri Daud, S.Pd.,
Dra. Hj. Gustimal Witri, M.Pd.
Email/telpn: ...
PENERAPAN STRATEGI PETA KONSEP
UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPS SISWA KELAS IV SDN 151 PEKANBARU.
Herlin Nopariza1, Erlisnawati,2Mahmud Alpusari,3
Program StudiPendidikan Guru SekolahDasar
FakultaskeguruandanIlmu ...
PENERAPAN STRATEGI PREVIEW, QUESTION, READ, REFLECT, RECITE, REVIEW (PQ4R) UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN
MEMBACA PEMAHAMAN CERITA LEGENDA
SISWA KELAS V SDN 67 PEKANBARU
Oleh
Tetrianti1, Hamizi2, Damanhuri Daud3
Abstr ...
Penerapan Teknik Membaca Dalam Hati untuk Meningkatkan Kemampuan Memahami Paragraf Siswa Kelas V SD Negeri 007 Pulau Tinggi
Kecamatan Kampar
Oleh
Hamizi1, Eddy Noviana2, Syamsuar Alamsyah3
Abstract The aim of this ...
Penerapan Teknik Membaca Sekilas untuk Menentukan Gagasan Pokok
Siswa Kelas IVA SD Negeri 012 Kecamatan Rumbai Pesisir
Kota Pekanbaru
Oleh
Salmi Syahreini N 1, Otang Kurniaman 2, Erlisnawati 3
Abstract
The research ...
This research purposed to increase mathematics learning outcome of students on the class V-C SD
Negeri 161 Pekanbaru by applying Bruner Theory. Subject of this research are students on the
class V-C SD Negeri 161 ...
This research purposed to increase mathematics learning outcome of students on the class V-C SD
Negeri 161 Pekanbaru by applying Bruner Theory. Subject of this research are students on the
class V-C SD Negeri 161 ...
In the learning process that is usually done teachers tend to explain the material, providing sample
questions and giving training to the students, after correcting exercises performed by students. So, it
seems that ...